Butik & Trädgård

Säsongsöppning 23 feb

Vardagar: 10-18

Helger: 10-15

På Ljungsleds Plantskola säljer vi inredning och växter för hem och trädgård. Hos oss trivs alla som söker något extra.

Vi är en fullsorterad handelsträdgård med över 100 år i branschen. På samma ställe, från samma familj, har vi delat vår passion för växter med våra kunder. Till oss gör många gärna en utflykt, och får en härlig upplevelse på köpet.

Inspirerande miljö

Inspirerande miljöer

Vi jobbar mycket med att inspirera och bjuda in till upptäckt i växternas värld. Härliga blommor, spännande växter och vackra ting fångar ögat när du går ut i vår trädgård. Här varvas handplockade växter tillsammans med fina blickfång och inbjudande sittplatser som gjorda för en god fika. Ett besök i trädgården är en upplevelse för alla, stora som små.

Vårt sortiment

Ljungsleds Plantskola är en anrik fullsorterad handelsträdgård. Vi har vi ett stort noga utvalt sortiment av trädgårdsväxter för försäljning till både privatpersoner och företag. I sortimentet finns perenner, prydnadsbuskar, frukt och bär, medelhavsväxter och kryddor, träd, gräs, barrväxter och mycket mer. Vi bedriver ingen egen odling utan köper med stor omsorg alla växter från pålitliga, kvalitetssäkrade odlare i Sverige, Danmark, Tyskland och Holland. Hos oss hittar du det mesta inom trädgård, och det som inte finns hemma kan vi oftast ordna fram. Vi håller ständigt utkik efter nyheter och trender och är inte sena att haka på det våra kunder frågar efter.

Vårt sortiment
handelsträdgård & Butik
I trädgårdsbutiken

I trädgårdsbutiken har vi samlat allt som hör utelivet och trädgården till. Krukor och trädgårdsdekorationer, härliga mosaikbord, fågelbad och annat som smyckar din trädgård. Naturligtvis finns det också tillbehör såsom redskap, vattenkannor, växtvård, fröer, lökar och allt för odling. Här kan man botanisera ett bra tag.

Rätt hjälp nära till hands

För oss är det viktigt att du får rätt hjälp när du besöker oss. Att ha rätt kunskap om växter och trädgård är vårt levebröd. Därför är alla som arbetar på Ljungsleds Plantskola utbildade inom trädgårdsbranschen. Med stor erfarenhet och passion hjälper de dig efter dina önskemål och trädgårdens förutsättningar. Du hittar enkelt bland våra avdelningar, men vi finns alltid nära till hands.

Ljungsleds personal
Krukväxter & inredning

Inne i butiken är det skön atmosfär. Det doftar gott och musiken är dov. Här hittar du noga utvalda krukor, inredningsdetaljer och en del småmöbler för ditt hem. Här finns både klassiska krukväxter och spännande rariteter. Vi handplockar vårt sortiment, och det finns både svenskodlade krukväxter och de med mer exotiskt ursprung att finna. Vi tipsar dig gärna om hur du ska få grönare fingrar, så fråga oss gärna om råd. Här kan man strosa i timmar.

Vi har finheter från många härliga varumärken som alla har produkter vi gillar.
Här är ett urval av de varumärken vi jobbar med.

Presentkort

En gåva för trädgårdsälskaren.

Växtrådgivning

FOR hjälper dig med gratis och professionell rådgivning kring växter och växtskydd. De tar gärna emot samtal för att svara på dina frågor. Läs mer på deras webbsida.

Fritidodlingens Riksorganisation